Dwukołowi pomocnicy w służbie czterokołowych piękności


17.06.2020

Centrum Porsche w Zurychu to jeden z najważniejszych adresów dla pasjonatów tej marki. Nic dziwnego, że w takiej „świątyni” warsztat jest nie tylko pomieszczeniem roboczym, ale i wizytówką. Jak jednak samochody klasy premium i maszyny czyszczące bezpiecznie mieszczą się na tej powierzchni?

„Kiedyś będę jeździł Porsche” – to dziecięce marzenie wielu młodych mężczyzn. Spełnić się ono może w centrum Porsche w Zurychu. Już na wejściu ekskluzywne modele: Carrera, Cayenne & Co. Zapowiedź tego, co kryje się w głębi: imponującej floty lśniących aut, atrakcyjnych eventów, a nawet strefy Cigar Lounge. W Porsche klienci zawsze otrzymują coś więcej: entuzjazm, życzliwość, zaangażowanie – i oczywiście czystość. Porsche prezentuje ekskluzywne modele w nieskazitelnie czystym otoczeniu i w miłej atmosferze. Zarówno w pomieszczeniach sprzedaży, jak i w warsztacie. Ponieważ w Porsche warsztaty to nie tylko punkty serwisowe, ale wręcz luksusowe hotele dla ekskluzywnych pojazdów.

Zabrudzenia są zwykle płynne
„Nasz warsztat musi zawsze wyglądać tak, żeby klient czuł się w nim jak najlepiej”, wyjaśnia Patrick Reichlin, kierownik działu After Sales w centrum Porsche w Zurychu.  Zainteresowani klienci mogą bowiem w każdej chwili wejść do warsztatu. Składa się on z dwóch pomieszczeń roboczych na dwóch piętrach. Utrzymanie ich w czystości jest nie lada wyzwaniem i wymaga od pracowników warsztatu dużej elastyczności. Z uwagi na dużą ilość rozmaitych płynów, które są tu w użyciu, mycie podłogi ma kluczowe znaczenie. Śnieg na dachu samochodu, ślady brudnych opon czy rozlana woda chłodząca – zanieczyszczenia są bardzo różne. „Czasami trzeba szybko zdemontować silnik, żeby dostać się do części, która wymaga naprawy lub renowacji – zabrudzenia na podłodze po oleju silnikowym czy pyle hamulcowym są przy tym nieuniknione”, mówi Patrick Reichlin.

Sprzątanie po sobie zwiększa bezpieczeństwo (w pracy)
O ekskluzywne pojazdy dba w warsztacie 17-osobowy zespół złożony ze specjalistów z branży motoryzacyjnej, mechatroników i diagnostyków samochodowych. Wcześniej myciem podłóg zajmowała się firma zewnętrzna. Zmieniło się to dwa lata temu – jednorazowe mycie co wieczór nie wystarczało. „Musimy po prostu sprzątać zawsze wtedy, gdy jest to potrzebne – nawet co kilka godzin”. Warsztat, w którym podłoga jest zabrudzona olejem silnikowym, nie jest bezpiecznym miejscem ani dla mechaników, ani dla klientów – takie zagrożenia trzeba natychmiast eliminować”, wyjaśnia Patrick Reichlin. Z tego względu centrum zrezygnowało z usług zewnętrznych i postawiło na samodzielne sprzątanie. W tym celu zakupiono dwie szorowarki. Teraz zespół sam odpowiada za czystość swojego królestwa. Oczywiście dla dostawcy ekskluzywnych aut sportowych mógł wchodzić w rachubę tylko produkt klasy premium: jedna z szorowarek szwajcarskiej firmy Wetrok.

W centrum Porsche szorowarki nie mają kontaktu z samochodami
W warsztacie w użyciu są dwie szorowarki Wetrok Intense. Już na pierwszy rzut oka widać ich nienaganny stan. Powód jest oczywisty: „Nasi mechanicy pracują codziennie przy najdroższych Porsche na świecie – odpowiednio starannie obchodzą się też z całym wyposażeniem warsztatu”, wyjaśnia Patrick Reichlin. Posadzka jest teraz myta kilka razy w ciągu dnia w zależności od potrzeb (czyszczenie punktowe), a na całości prawie codziennie wieczorem (czyszczenie regularne). Aby szorowarka nie kolidowała z cennymi egzemplarzami Porsche, na czas czyszczenia podnosi się je na specjalnych platformach. Liczy się przede wszystkim bezpieczeństwo – klientów, pracowników i pojazdów.

Ryzyko poślizgnięcia się – największe wyzwanie związane z czyszczeniem
Wetrok Intense optymalnie wspomaga zespół warsztatowy w sprzątaniu: „Maszyna jest niezwykle zwrotna i bezproblemowo czyści podłogę wzdłuż ścian oraz w wąskich zakamarkach. Ponadto odznacza się bardzo dużą siłą ssania, a dzięki zintegrowanemu systemowi dozowania nigdy nie przesadzimy ze środkiem czyszczącym”, wyjaśnia Patrick Reichlin. W warsztacie doskonale sprawdza się również opatentowana technologia ssaw Power Whirl. Listwa ssąca Power Whirl na bieżąco osusza podłogę, co skutecznie eliminuje wilgoć i ryzyko poślizgnięcia się. Szorowarkę można również dopasować do stopnia zabrudzenia: do codziennego czyszczenia na koniec dnia pracownicy warsztatu używają energooszczędnego trybu Eco, natomiast w ciągu dnia, do szybkiego usuwania dużych zanieczyszczeń, sprawdza się tryb Power Shot. Optymalną skuteczność zapewnia również możliwość odpowiedniego doboru akcesoriów: na parterze warsztatu panuje największy ruch i to tu wnosi się najwięcej zanieczyszczeń z zewnątrz, dlatego na tym poziomie pracownicy używają do czyszczenia padów zielonych. Wykazują one nieco silniejsze działanie szorujące niż szczotki, których używa się na piętrze. Fan motoryzacji, Patrick Reichlin, tak podsumowuje doświadczenie z Wetrok Intense: „Szorowarka Wetrok jest tak niezawodna i elastyczna, jak Porsche”.

Nietypowe wyróżnienie dla szorowarki Wetrok
W marcu 2020 na szwajcarskich drogach pojawił się pierwszy model elektryczny Porsche: Taycan. Tak jak szorowarka Wetrok, tak i ten samochód elektryczny zasilany jest z akumulatorów litowo-jonowych – najnowocześniejszych i najbardziej żywotnych spośród akumulatorów litowych. Wetrok Intense otrzymał od zespołu mechaników szczególne wyróżnienie: zachwyceni swoim dwukołowym pomocnikiem, spontanicznie oznaczyli go logo Porsche. W ten sposób zespół podkreślił, czym jest dla niego szorowarka Intense: to Porsche wśród szorowarek.


Rozmowa z Patrickiem Reichlinem, kierownikiem działu After Sales w centrum Porsche w Zurychu

„Sprzątają wszyscy – od praktykantów po kierownika warsztatu”

Jakie modele i kolory sprzedają się w Waszym centrum najlepiej?
Szwajcarscy klienci stawiają na ponadczasową elegancję. Dlatego najbardziej popularne są klasyki, takie jak Cayenne czy Macan. Również kolor preferują klasyczny: najczęściej wybierana jest czerń.

Czy są to zakupy planowane, czy też spontaniczne?
Zdecydowanie przeważają planowane – nasi klienci to w większości ludzie biznesu, którzy wiedzą czego chcą. Ale miałem też taki przypadek, że 24 grudnia, na krótko przed zamknięciem, zjawił się klient, który od ręki chciał kupić Porsche na prezent gwiazdkowy dla żony.

Czy dostrzega Pan jakieś podobieństwa w kryteriach zakupu samochodów sportowych i szorowarek?
Rzeczywiście są (śmiech). Może to Pana zdziwić, ale łączą je dwie rzeczy: praktyczność i elastyczność. Porsche to sportowy styl, innowacja techniczna i design. Ale ostatecznie klienci oczekują również, że ich sportowe auto będzie po prostu praktyczne i ułatwi im życie na co dzień. Chcą mieć samochód sportowy, którym zabłysną na torze wyścigowym i którym pojadą w góry na narty. Porsche jest właściwym wyborem w obu sytuacjach. Podobnie jest z szorowarkami: są praktyczne, jeśli są kompaktowe i mieszczą się w ciasnej windzie. Elastyczne, jeśli potrafią zachować zwrotność wzdłuż ścian i na gęsto zastawionych powierzchniach. Intense spełnia wszystkie te warunki.

W czym tkwi sekret wysokiego poziomu higieny w warsztacie?
Zasada jest bardzo prosta: sprzątają wszyscy – od praktykantów po kierownika warsztatu. Każdy sprząta po sobie. I to od razu, bo przecież w każdej chwili w warsztacie może pojawić się gość. Ponadto nasi mechatronicy to profesjonaliści i od samego początku nie bali się chwycić za szorowarkę. Znają się na każdym sprzęcie – z tak wysoko wykwalifikowanymi pracownikami błędy w obsłudze są praktycznie wykluczone.

Jakieś pytania?
(022) 331 20 50

Poproś o specjalistyczny oddzwonienie